Maty Wibroizolacyjne MW
- OPIS PRODUKTU
- GALERIA
- KOLORY
- DO POBRANIA
MATY WIBROIZOLACYJNE MW SEMAG
Marka SEMAG oferuje wysokogatunkowe materiały wibroizolacyjne. Maty tego producenta to elastomerowe materiały, produkowane z jednorodnej mieszaniny granulatu gumowego, odzyskanego z opon samochodowych wycofanych z eksploatacji w procesie recyklingu, połączonego klejem poliuretanowym o porach częściowo zamkniętych.
Na życzenie Klienta produkt może być wykonany w kilku wariantach sprężystości i o różnym ciężarze właściwym od 600 - 1000 kg/m3 - w zależności od potrzeby - do konkretnego zastosowania.
Wymiary arkuszy |
Grubość |
Informacje dodatkowe | Zdjęcie poglądowe |
1040 x 2440 mm |
20 mm 25 mm 30 mm |
• proste płyty bez bocznych zamków • możliwość wykonania z dodatkową warstwą ochronną (np.geowłóknina) |
|
1000 x 1000 mm |
40 mm 50 mm |
• na krawędziach bocznych zamek typu pióro-wpust • możliwość wykonania z dodatkową warstwą ochronną (np.geowłóknina) • opcjonalnie możliwość łączenia mat za pomocą kołków |
|
500 x 1000 mm |
40 mm 50 mm |
• na krawędziach bocznych zamek typu pióro-wpust • możliwość wykonania z dodatkową warstwą ochronną (np.geowłóknina) • opcjonalnie możliwość łączenia mat za pomocą kołków |
|
1000 x 1000 mm typ puzzel |
18 mm 25 mm 30 mm 45 mm |
• stabilne połączenie ze sobą układanej nawierzchni • brak możliwość wykonania dodatkowej warstwy ochronnej |
Przeznaczenie:
Maty MW SEMAG stanowią materiały wibroizolacyjne przeznaczone do stosowania w torach, w rozjazdach i skrzyżowaniach torów w różnych systemach transportu szynowego: tramwajowego, kolejowego oraz w metrze. Zastosowania te dotyczą głównie torowisk tramwajowych na obiektach mostowych (mostach, wiaduktach, estakadach) i w tunelach oraz torowisk tramwajowych wspólnych z jezdnią i torów na podłożu gruntowym. Stosowane są w celu wytłumienia pionowych i poziomych drgań powstałych w podsypce lub płycie betonowej na skutek wykorzystania efektu tzw. masy odsprężynowanej, jaką stanowi ułożona na sprężystej warstwie maty nawierzchnia szynowa, a w torowiskach wspólnych z jezdnią również wraz z nawierzchnią drogową. Efektem zastosowania materiałów wibroizolacyjnych SEMAG jest zminimalizowanie hałasu i drgań wywołanych przez poruszające się pojazdy szynowe (redukcja dynamicznych oddziaływań na podtorze - zwiększając sprężystość warstwy podsypki tłuczniowej; wytłumienie pionowych i poziomych drgań powstałych w podsypce wywołanych ruchem pojazdów szynowych). Zapewniają doskonałą izolację wibroakustyczną.
Maty mają zastosowanie również jako wibroziolacja fundamentów i maszyn.
Zastosowanie:
- w podsypkowych konstrukcjach torowisk,
- w bezpodsypkowych konstrukcjach torowisk,
- w konstrukcjach budowlanych (wibroizolacja stropów, ścian i fundamentów),
- wibroizolacja podstaw maszyn i urządzeń
- wibroizolacja fundamentów
Właściwości użytkowe:
Materiały z których wykonane są maty posiadają unikalną kombinację własności sprężystych i tłumiących drgania: niski moduł sprężystości z wysokim współczynnikiem tłumienia drgań.
- odporne na obciążenia i zmęczenie
- trwałość: nie reagują ze spotykanymi w budownictwie związkami chemicznymi
- temperatura pracy: -80° do + 200° C (w krótkich odcinkach czasu)
- nie przewodzą prądu elektrycznego
- nie poddają się starzeniu i nie pylą
- nie pleśnieją
Właściwości techniczne:
Właściwości | Jednostka | Wartość | |
1. |
Statyczny moduł podłoża sprężystego Cstat (przedział obciążeń 0,02-0,2 N/mm2) |
N/mm3 |
0,033 ± 0,005 |
2. |
Dynamiczny moduł podłoża sprężystego Cdyn (20Hz; 0,025 N/mm2) |
N/mm3 | 0,103 ± 0,013 |
3. | Współczynnik przesztywnienia dynamicznego Cdyn/Cstat | - | ≤ 3,2 |
4. | Zmiana sztywności statycznej po badaniu zmęczeniowym 12,5 mln cykli obciążenia | % | ≤ 10 |
5. | Odkształcenie trwałe po ściśnięciu początkowym 25%, po 72h, w temp 20oC | % | ≤ 10 |
6. | Wydłużenie przy zerwaniu | % | > 70 |
7. | Rezystancja | MΩm | > 1009 |